• Eesti keeles
  • In English
  • EAL Facebook’is
Eesti Arhitektide Liit
  • Liit
    • EALi ajalugu
    • Struktuur
    • Strateegia
    • Juhtimine
    • Töögrupid ja komisjonid
    • Sektsioonid
  • Kontakt
  • Liikmed
    • Liikmed
    • Loomingud
    • Liikmeks astumine
    • Liikmemaks
    • Stipendiumid ja toetused
  • Avalikud dokumendid
    • EALi põhikiri
    • Eesti arhitektuurivõistluste juhend
    • Eetikakoodeks
    • Aukohtu protseduurireeglid
    • Arhitekti autoriõiguse meelespea
    • Autorsuse märkimise hea tava kokkulepe
    • Arhitektuuri valdkonna projekteerimise pädevuse jaotuse hea tava kokkulepe
    • Arhitektuuri- ja inseneeriaterminid
  • Arhitektuuripoliitika
    • Riigiarhitekt
    • Eesti Arhitektuuripoliitika
    • Arhitektuurivaldkonna tegevuskava
    • Arhitektuur ja elukvaliteet
    • Euroopa arhitektuuripoliitika
    • Ruumiloome ekspertgrupp 2017/2018
  • Teenused
  • Kutse andmine
    • EALi kutsekomisjoni koosseis
    • Kutsekvalifikatsiooni andmine
    • EALi hindamiskomisjoni koosseis
    • Volitatud arhitekt 7
    • Diplomeeritud arhitekt 7
    • Volitatud arhitekt-ekspert 8
  • Kooliarhitektuur
  • Uudised
    • EALi uudised
    • Artiklid
  • Võistlused
    • Arhitektuurivõistluste juhend
    • Eesti sisesed
    • Välisvõistlused
    • Arhitektuurivõistluste töögrupp
  • Näitused
  • Arhitektuuripreemiad
    • Aastal 2018
    • Aastal 2014
    • Aastal 2013
    • Aastal 2012
    • Aastal 2011
    • Aastal 2010
    • Aastal 2009
    • Aastal 2008
    • Aastal 2007
    • EAL teenetemedalid
  • Publikatsioonid ja loengud
    • Teataja
    • Innovatsioonioengud
    • MAJA film
    • Ehituskunst
    • Raamaturiiul
  • Sündmuste kalender
    • Üritused
    • Sünnipäevad
  • EAL100
    • Partnerid
    • Programm
  • PÖÖRA!
    • Lummavad kohtingud
    • Mõttepaus
    • Torupööre
  • Tööpakkumised ja kuulutused
    • Lisa kuulutus
    • KOV/Riigi kuulutused
    • Erakuulutused
  • Liikmetele
    • Minu Profiil
    • Minu Looming
    • Eestseisuse protokollid
    • Majandusaasta aruanded
  • Galerii
  • Arhitektuurifilmid
  • Energiatõhus maja
  • EV100 arhitektuur









Uudised

Kristiine terminal võib kujuneda Balti jaamast olulisemaks peatuseks

18.04.2012 / Urmas Tooming

Äsja lõppenud ideevõistluse eesmärk oli saada häid ruumilisi lahendusi Kristiine ühistransporditerminali kujundamiseks, nii et inimestel oleks seal võimalikult mugav istuda rongidelt bussidele ja trollidele või vastupidi. Tulevikus võib Kristiine terminal kujuneda isegi tähtsamaks peatuseks kui Balti jaam.

Ideevõistluse korraldasid majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Tallinna linnaplaneerimise amet ning Eesti arhitektide liit. 19 võistlustöö hulgast valis žürii välja kolm paremat, mille autorid avalikustatakse reedel.

Ideevõistluse sekretär, arhitekt Kalle Komissarov ütles Postimehele, et 2014. aastaks soetab Eesti riik endale uued moodsad elektri- ja diiselrongid, mis eeldab ka raudteeliikluse ümberkorraldamist ning linnaliiklusega senisest paremat sidumist. Kristiine keskus ja selle ümbrus koos taksopargi ristmikuga on elava liiklusega koht, kus oleks mõistlik praegust linnaruumi inimsõbralikumaks kohendada.

«Sellel võistlusel otsest tulemust ei olegi,» selgitas Komissarov. «Kui aga kunagi hakatakse suuremahulisi raudteetaristu investeeringuid tegema, siis oleks juba teada, kuidas edasi minna, et linnaruum inimestele mõnusamaks muuta.»

Võistluse üks mõte oli rongiliinide ühendamine linnaliiklusega, et tagada inimestele kiire ja mugav juurdepääs kõikjale Tallinnas. Kristiines ristub raudtee linna ühe tuiksoonega ehk Endla tänavaga ning seda ühendust tulebki paremaks teha. Piirkonnas asub Lilleküla rongi- ning Taksopargi, Koskla, Endla ja Koidu bussi- ja trollipeatused, kus tuleks sõitjatele võimaldada mugav ümberistumine. Selleks võib muuta peatuste asukohti, samuti ümberkaudset liiklusskeemi ja -lahendusi.

«Endla ristmik on praegu suhteliselt inimvaenulik ja autokeskne ning see tuleb kindlasti ringi teha,» ütles Komissarov. «Pealegi asub seal suur kaubanduskeskus, kus käib palju inimesi.»

Kolm väljavalitud tööd on Komissarovi sõnul üpris erinevad. See oligi žürii taotlus, et kui linn kavatseb kunagi seda piirkonda ümber kujundama hakata, siis on võtta erinevaid visioone, mille põhjal tekiks arutelu. Kokku hõlmas võistlusala 15 hektarit.

Tallinna peaarhitekt ning võitluse žürii esimees Endrik Mänd rõhutas samuti, et võistluse mõte oli siduda erinevad ühistranspordiliigid omavahel Kristiine piirkonnas ning teha jalakäijate liikumine rongide, busside ja trollide vahel lihtsaks ja mugavaks. Võistluse algne idee tuli majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist.

«Ma nimetaksin seda pigem visioonivõistluseks, et püüda ideid, konkreetse lahendi saamine ei olnud meie eesmärk,» märkis Mänd. Ta lisas, et kui Kristiine terminal on kohaliku tähtsusega ja Tallinna-keskne, siis Ülemistele kavandatakse hoopis suuremat terminali, millel on rahvusvaheline mõõde. Seal on eesmärk siduda bussijaam lennujaamaga ning teha sinna ka tulevase Rail Balticu peatus.

Mänd mainis, et ideevõistlus läks kindlasti korda, sest 19 võistlustööst saadi palju erinevad mõtteid ja ideid, mida on võimalik edaspidi kasutada. Võistlusest võtsid osa Eesti arhitektid, kuigi keelatud ei olnud ka välismaalastel osaleda.

Võistluse esimese koha auhind on 3000, teise koha auhind 2000 ning kolmanda koha auhind 1000 eurot.

Allikas: Postimees Online


Vaata ka

  • EALi uudised
  • Artiklid
  • Seminar “Energiatõhusus ja kultuuriväärtuslikud hooned Eestis ja Euroopa Liidus”
    02.05.2012
  • Emajõe ideevõistlus tõi uusi värskeid ideid
    30.04.2012
  • Ideekonkursid Viljandi müügikioski ja lauluväljaku arhitektuurse lahenduse saamiseks
    25.04.2012
  • Kristiine terminal võib kujuneda Balti jaamast olulisemaks peatuseks
    18.04.2012
  • Tammsaare pargi linnaruumilise lahenduse ideekonkursi näitus
    17.04.2012
  • EAK eelteade: VÄLKLOENG: LINN_inspiratsioon
    13.04.2012
  • Seminar "Eesti külamaastikud ja Lahemaa arhitektuur" Arhitektuurimuuseumis
    13.04.2012
  • Arhitektuurikonkurss „21. sajandi kodu Lahemaal“ ja seminar „Eesti külamaastikud ja Lahemaa arhitektuur“
    04.04.2012

Aastate kaupa

  • 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003